Акунова Ырыс Мукашевна 06.08.1958
Эмгек стажы: 38 жыл №50 мектепте 3 жыл
МЕКТЕП ПСИХОЛОГУНУН ИШ БОЛЖОМУ
Келечек болжом
Ишмердүүлүктүн максаты: аталган мектептеги педагогикалык чөйрөдө окуучулардын ийгиликтүү билим алуусуна жана өнүгүшүнө мүмкүнчүлүк берүүчү психологиялык-педагогикалык жана социалдык-психологиялык шартгарды түзүү.
Тапшырмалары:
- Бардык биринчи класстагыларды мектепке көнүктүрүү учурунда аларга мектептин талаптарына ылдайыктоого мүмкүнчүлүк берүү гана змее, бардык тараптан мамиле түзүүнүн жана ишмердүүлүктүн түрдүү жааттарында өнүгүүнү жана жетишүүиү камсыздаган психологиялык-педагогикалык колдоо.
- 2-3-класстагы окуучулардын таанып-билүү мүмкүнчүлүктөрүн өнүктүрүү.
- 4-класстын окуучуларын орто мектепке өтүшүнө, андан ары мектептин 5-классына ийгиликтүү көнүктүрүүгө мүмкүнчүлүк бор ген психологиялык даярдоо.
- 5-класстын окуучуларын жаңы шарттарга көнүктүрүү учурунда психологиялык коштоо.
- 10-классттын окуучуларын жаңы жамаатка көнүктүрүү учурунда психологиялык коштоо.
- Окуучуларга алгачкы кесип тандоо багытына психологиялык жардам.
- 9, 11 -класстардын окуучуларына экзаменге даярдануусуна психологиялык жардам.
Ишмердүүлүктүн негизги багыттары:
- Биринчи класстагылардын көнүктүрүүсүндөгү кыйынчылыктардын алдын алуу жана психологиялык коррекция.
- 4-класстын окуучуларына орто мектепке кирүүге даярдык учурунда психологиялык жардам.
- 2-3-класстын окуучуларынын интеллект чөйрөсүнө психологиялык коррекция жана өнүктүрүү.
- Жогорку класстын окуучуларынын арасында кесиптик өзүн өзү аныктоого психологиялык жардам.
- Бүтүрүүчү класстардын окуучулардын экзаменге даярдануусуна психологиялык жардам.
№ | мазмуну | калыбы жана усулу | өткөрүү мөөнөтү | күтүлгөн жыйьштык |
1. | 1-класстын окуучуларынын (баштапкы жана экинчи мезги- линде) ‘көнүктүрүү жүрүмүнө байкоо . салуу | Сабактарга максаттуу катышу у, сабактан тыш байкоо салуу | жыл ичинде | Байкоо аркылуу баштапкы жана экинчи учурунда көнүктүрүүнүн кыйынчылыктарын тарткан окуучуларды табуу |
2. | Биринчи класстагыларды көнүктүрүү деңгээлин табуу багытындагы психо- | 1 .Педагогикалык даректемелерди жана мурунку изилдөөлөр- дүн материалдарын | сентябрь | Аныктоо жолу менен көнүктүрүү кыйынчылыктарын (баштапкы жана |
- БИРИНЧИ КЛАССТАГЫЛАРДЫН КӨНҮКТҮРҮҮСҮНДӨГҮ
КЫЙЫНЧЫЛЫКТАРДЫН АЛДЫН АЛУУ ЖАНА ПСИХОЛОГИЯЛЫК
КОРРЕКЦИЯ.
|
< | 2. Жалпы ата- энелердин чогулушу: “Мектепте окутуунун биринчи айларын- дагы кыйынчылыктар” | октябрь | үчүн айрым жоопкер- чиликтерди өздөрүнө алуусу, көйгөйлүү кырдаал- дарды бирге чечүү | |
3. Ата-энелердин чогулушу: “Балдарды мектепке баштапкы көнүктүруүнүн жыйынтыктары” | ноябрь | |||
4. Ата-энелердин чогулушу: “Балдарды мектепке көнүктүрүү- иүн жыйынтыктары” | апрель | |||
5. Жекече кеп- кеңештер | жыл ичинде | |||
6. Ата-энелер үчүн жалпы ата-энелердин чогулушу: “Сиздин балаңыз мектепке баратат” | август | |||
5. | 1 -класстын педагогдору менеы кеп-кеңештик жана агартуучулук иш | 1. Усулдук оку ту у: “Мүдеө менеи таанышуу: мектеп турмушуна кириигүү” МЕКТЕП МҮДӨӨСҮ! | сентябрь | Педагогдун психологиялык жөндөмүнүн жогорулашы, |
2. Педагогдор үчүн усулдук окутуу: “7 жаштагы кысталыш. Жаш езгөчөлүктөр. Көнүктүрүүнүн кыйынчылыктары” | сентябрь | биринчи класс менен көнүктүрүү учурунда иштеп жаткан окутуу- чуга жардам берүү максатындагы педагогикалык жана психологиялык жактан | ||
3. Балдарды баштапкы кенүктүрүү учурунда психологиялык-педа- гогикалык колдоону уюштуруу боюнча кеп-кеңештер берүү | жыл ичинде | ишмердүүлүктүн шайкештиги | ||
4. Жалпы класстын же жеке баланын жүрүм- турумуна, окутууга байлапышкан маани- көйгөйлөрдүн өтүнүчтөрүнө кеп-ке- ңештер берүү |
6. | Биринчи класстагы- лардын баштапкы жана экинчи көнүктү- рүүсүнүн жыйынтык- тарын чыгаруу | 1. Мектентегй 1-класс- тын окуучуларынын баштапкы көнүктүрүү- сүнүн жыйынтыктары боюнча педконсилиум | ноябрь | Мектепте көнүктүрүү- дө кыйынчылыкка туш болгон балдарга жар- дам беруудөгү мерчем менен жол-жобону иштеп чыгуу | ||
2. Чакан педкеңеш: “Биринчи класстагы- ларды көнүктүрүүнүн жыйынтыктары” | май | |||||
7. | Усулдук жана талдоо ИЩИ | 1. Сурамаларды, сурамжылоолорду, тестерди даярдоо | сентябрь | Белгиленген иш чараларды аткарууга болгон даярдыкты жүзөгө ашыруу. | ||
2. Чогулуштарга, психологиялык кабыл- дамаларга, коррекция- лык-өнүктүрүү сабактарына даярдык | жыл ичинде | Жасшгган иштердин жыйынтыктарына ой токтотуу | ||||
3. Коррекциялык- өнүктүрүү сабактарына көрсөтмө курал- дарды жасоо | сентябрь. октябрь | |||||
4. Аныктоону кайра шп гои | жыл ичинде | |||||
5. Ишмердүүлүктү талдоо | январь, май | |||||
2. 2-3-КЛАССТЫН ОКУУЧУЛАРЫНЫН ТААНЫП-БИЛҮҮ ЖӨНДӨМДӨРҮБ ӨНҮКТҮРҮҮ | ||||||
№ | мазмуну | калыбы жана усулу | өткөрүү мөөнөтү | күтүлгөн жыйынтык | ||
1. | Окуучуларга байкоо | 2-класстын сабактарына максаттуу катышуу | октябрь, ноябрь | Байкоо аркылуу эске сактоо, көңүл буруу өнүгүш деңгээли жетишсиз, логикалык ой жоруусу томен балдарды табуу | ||
2. | Мектентегй 2-3- класстагы окуучулар- | 1. Педагогдорго серептик суроо | октябрь | Аныктоо жолу аркы- | ||
дын таанып-билүү мүмкүнчүлүктөрүн табууга багытталган психологиялык- педагогикалык аныктоо | 2. 2-класстын окуучуларынын эске сактоосун, көңүл буруусун өнүктүрүү- нү аныктоо (топтук) | октябрь, ноябрь | луу эске сактоосу, көңүл буруусу, логикалык ой жоруусу томен жана жетишсиз өнүгүүсү бар окуучулар ды табуу. | |||
* |
|
( | 2. Окуучулардын таанып-билүү чөйрө- сүндөгү енүгүүнүн суроолору боюнча педагогдорго кеп- кеңешберүү | жыл . ичинде | баланын таанып-билүү өнүгүусүнүн шартта- рын мектепте уюш- туруу | ||
3. Жалпы класстык же айкын балдардын окутуусуна, жүрүм- турумуна таандык көйгөйлөр боюнча маанилүү өтүнүчтөр- гө кеп-кеңеш берүу | жыл ичинде | ||||
6. | Усулдук жана талдоо иши | 1. Сурамаларды. тестерди даярдоо | сентябрь | ||
2. Чогулуштарга, усулдук окууларга, коррекциялык-енүк- түрүү сабактарына даярдык | жыл ичинде | ||||
3. Коррекциялык- өнүктүрүү сабактары үчүн көрсөтмө курал- дарды жасоо | сентябрь | ||||
4. Аныктоону кайра иштөө | жыл ичинде | ||||
5. Ишмердүүлүктү талдоо | январь, май | ||||
3. 4-КЛАССТЫН ОКУУЧУЛАРЫН ОРТО МЕКТЕПКЕ ӨТҮҮГӨ ПСИХОЛОГИЯЛЫК ДАЯРДОО | |||||
№ | мазмуну | казыбы жана усулу | өткөрүү мөөнөтү | күтүлгөн жыйынтык | |
1. | Окуучуларды байкоого алуу | 1.4-класстардын сабактарына максаттуу катышуу | жыл ичинде | Инсандык калыптаны- шында, интеллектик чөйрөсүндө, өз ара мамиледе конгой лор жаралган окуучуларды байкоо жолу менен табуу | |
2. | ПСИХОЛОГИЯЛЫК- педагогикалык аныктоо | 1. Педагогдорго серептик суроо | ноябрь | Окуучулардын орто мектепке өтүүсүнүн | |
2. Интеллектах чөйрөнү аныктоо | январь | даярдык деңгээлин аныктоо жолу аркылуу табуу | |||
|
5. | Серен гик иш | 11едконсилиум: “4- класстын окуучула- рынын орто мектепке өтүүдөгү даярдыгы- нын жыйынтыктары” | I май . | Окуучулардын орто мектепке өтүүсүндегү даярдыктардын жыйынтыгын чыгаруу |
6, | Усулдук жана талдоо ИНГИ | 1. Сурамаларды, тестерди даярдоо | сентябрь | Белгиленген иш чараларды аткарууга болгон дггярдыкты жүзөгө ашыруу. Жасалган иштердин жыйынтыктарына ой токтотуу |
2. Чогулуштарга, үйрөнумдөрге, көнү- гүмдөргө, класстык сааттарга даярдык | жыл ичинде | |||
3. Сабактар үчүн көрсөтмө куралдарды жасоо | сентябрь, октябрь | |||
4. Аныктоону кайра ИШТӨӨ | жыл ичинде | |||
5. Ишмердүүлүкгү талдоо | январь, май |
- 5-КЛАССТЫН ОКУУЧУЛАРЫН ЖАҢЫ ШАРТТАРГА
КӨНҮКТҮРҮҮДӨ психологиялык коштоо
№ | мазмуну | калыбы жана усулу | . өткөрүү мөөнөтү | Күтүлгөн жыйынтык |
1. | 5-класстын окуучу- ларындагы көнүктү- рүү жүрүмүне байкоо салуу (баштапкы жана экинчи учурларда) | Сабактарга максаттуу катышуу, окуудан тыш убактарга байкоо салуу | жыл ичинде | Байкоо жолу аркылуу баштапкы жана экинчи учурларда көнүктүрүү кыйынчылыктарын башынан кечирген окуучуларды табуу |
2. | 5-класстардын көнүк- ТҮРҮҮ деңгээлин табууга багытталган психологиялык-педа- гогикалык аныктоо | 1. Педагогикалык даректемелерди жана мурунку изилдөөлөр- дүн материалдарын талдоо | сентябрь | Байкоо жолу аркылуу көнүжтүрүү кый ынчы лыктарын башынан кечирген окуучуларды (баштапкы жана экинчи учурларда) табуу |
2. Педагогдорго серептик суроо | октябрь, апрель | |||
3. 5-класстагылардын ата-энелерин серептик суроо | октябрь | |||
4. 5-класстагыларды психологиялык текшерүү ( готук тестирлөө) | октябрь, апрель |
5. Окуучуларды тереңдетилген нсихологиялык текшерүү (жекече) | жыл . ичинде | 1 | |||
3. | Баштапкы жана экинчи көнүктүрүү учурунда коррекциялык- | 1. Окуучулар менен коррекциялык- өнүктүрүү сабактары | октябрь, май | Окууга мамилени оңдооиу, окуу активдүүлүтүн | |
өнүктүрүу шли | 2. Окуучулар менен коррекциялык-өнүк- түрүү иши (жекече) | жыл ичинде | жогорулатуу, эмодионалдык-эрктик чейресун коррекция- лоо, мектепте окутууда интеллектик кыйынчылыктарды жең^’ | ||
4. | 5-класстын окуучуларынын ата- энелери менен кеп- кеңештик жана агартуучулук иши | 1. Жалпы ата-энелер- дии чогулушу: “5- класстагынын таанып -билүү ишмердү^шү- гүндөгү себептер” | октябрь | Балдардын санаага түшкөн учурлардагы суроолордо психо- логиялык жөндемдү көтөрүү, | |
2. Ата-энелердин чогулушу: “Балдар- дын жады шарттарга баштапкы көнуктү- рүүнүн жыйынтык- тары” | ноябрь | ата-энелердин балдар үчүн ай рым жоопкер- чиликтерди өздөрүнө алуусу, көйгөйлүү кырдаал- дарды бирге чечүү | |||
3. Ата-энелердин чогулушу: “Балларды мектепте көнүктүр^- нүн жыйынтыктары” | апрель | ||||
4. Жеке кеп-кеңештер | жыл ичинде | ||||
5. | 5-класстардын педагогдору менен кеп-кенеш жана агартуучулук иши | 1. Усулдук оку у: “Орто мектептин окутуу шарттарында көнүктүр\7 учурунда келип чыккан негизги койгойлор” | Педагогдун психологиялык жөндөмүнүн жогорулашы, бешинчи класс менен көнүктүрүу учурунда | ||
2. Балдарды баштапкы көнүктүрүү учу- рунда психология- лык-педагогикалык жардамды уюштуруу суроолору боюнча кеп-кеңештер | сентябрь | иштеп жаткан окутуу- чуга жардам берүү максатыидагы педагогикалык жана психологиялык жактан ишмердүүлүктүн шайкештиги | ||
3. Окуучулардын орто мектепке өтүүдөгү жалпы класстын же айкын балдардын даярдыгындагы көйгөйлөргө таандык маанилүү өтүнүчтөр- гө кеп-кеңеш берүү | жыл ичинде | |||
6. | 5- класстагылардын баштапкы жана экинчи көнүктү- рүүсүнүн жыйынтык- тарын чыгаруу | 1. 5-класстын окуучуларынын мектепке баштапкы көнүктүрүү жыйын- тыгы боюнча педконсилиум | ноябрь | Мектепте көнүктүрүү- де кыйынчылыкка туш болгон балдарга жардам берүүдөгү мерчем менен жол-жобону иштеп чыгуу |
2. Чакан педкеңеш: “Бешинчи класстагы- л арды кө нү ктүрүүнүн жыйынтыктары” | май | |||
7. | Усулдук жана талдоо шли | 1. Сурамаларды, сурамжылоолорду, тестерди даярдоо | сентябрь | Белгиленген иш чаралардыаткарууга болгон даярдыкты жүзөгө ашыруу, Жасалган иштердин жыйынтыктарына ой токтотуу |
2. Чогулуштарга, психологиялык кабылдамаларга, коррекциялык-өнүк- түрүү сабактарына даярдык | жыл ичинде | |||
3. Коррекциялык- өнүктүрүү сабактары үчүн көрсөтмө курал- дарды жасоо | сентябрь, октябрь | |||
4. Аныктоону кайра иштөө | жыл ичинде | |||
5. Ишмердүүлүктү талдоо | январь, май |
- 9-10-КЛАССТЫН ОКУУЧУЛАРЫНА КЕСИПТИК
ӨЗҮН ӨЗҮ АЫЫКТ ООД О ПСИХО Л ОГНЯ Л ЫК ЖАРДАМ
№ | мазмуну | калыбы жана усулу | откорму мөөнөтү | Күтүлгөн жыйынтык |
1. | 1 [сихологиялык аныктоо | 1. Баштапкы кесиптик багытты топтук аныктоо (9-кл.) | февраль, март | Алгачкы кесиптик оз ун озү аныктоого _ көмөктөшүушү тигил же бул ишмердүүлүк- түн түрүнө жөндөмдүү кесиптик шыгын, кызыгуу ынтаасын белгилөө |
2. Кесиптик багыттоону аныктоо (жекече) | жыл ичинде | |||
2. | Өнүктүрүү иши | 1. Психология боюнча алдын караган курс: МЕКТЕПТИН ‘ МҮДӨӨСҮ “Ийгиликке жол” (9- 10-кл.) | декабрь, январь | Социалдык- психологиялык билимдерге ээ болуу. Өздөрүнүн кесиптик ынтаасына, кызыгуу- суна, кунтуна, кесип тандоодо эмоционал- дык мамилесин таануу |
2. Класстык сааттар | ноябрь, март | |||
3. | Окуучулар менен кеп- кеңештер иши | Жеке жана топтук кеп-кеңештер | жыл ичинде | Кесип тандоо жөнүндөгү чечимди кабыл алуу жүрүмүн алга жылдыруу. Психологиялык колдоо |
4. | 9-10-класстардын ата- энелери, иштешкен педагогдор, класс жетекчилер менен кеп-кеңеш жана агартуучулук иши | 1. Ата-энелер чогулушу: “Кесип тандоодо психология- лык жардам” (9-кл.) | январь, февраль | Кесип тандоо сурооло- рундагы ата-энелердин жана педагогдордун психологиялык жөндомүн көтөрүү |
2. Ата-энелерге жекече кеп-кеңештер | жыл ичинде | |||
3. Окуучулардын кесип тандоо багы- трищагы суроолор боюнча педагогдорго кеп-кеңеш берүү | жыл ичинде | |||
5. | Усулдук жана талдоо иши щ – | 1. Сурамаларды, тестерди даярдоо | сентябрь | Белгиленген иш чараларды аткарууга болгон даярдыкты жүзөгө ашыруу. Жасалган иштердин жыйынтыктарына ой токтотуу |
2. Курстарга, класстык сааттарга, ата- энелердии чогулуш- тарына даярдык | жыл ичинде |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. | Усулдук жана талдоо иши | 1. Көнүгүмгө, класстык саатка даярдык | март, апрель | Белгиленген иш чараларды аткарууга 1 болгон даярдыкты | |
2. Ата-энелердин чогулушуна даярдык | апрель | жүзөгө ашыруу. Жасалган иштердин жыйынтыктарына ой | |||
3. Көнүгүм үчүн куралдарды жасоо | февраль | токтотуу | |||
4. Ишмердүүлүктү талдоо | январь, май | ||||
8. 10-КЛАССТЫН ОКУУЧУЛАРЫН ДЕМДЕНТҮҮ (МОТИВАЦИЯЛЫК)-ӨЗДҮК ӨНҮКТҮРҮҮ | |||||
№ | мазмуну | калыбы жана усулу | өткөрүү мөөнөтү | Күтүлгөн жыйынтык I | |
1. | Окуучуларга байкоо салуу | Сабактарга максаттуу катышуу | жыл ичинде | Байкоо салуу жолу аркылуу демдентүү- өздүк чөйрөсүндө көйгөйлөрдү баштан кечирген окуучулар- 1 ды табуу | |
2. | Психологиялык- педагогикалык аныктоо | 1. Жаңы түзүлгөн класстардагы окуучу- лардын эмоциялык абалын аныктоо | сентябрь | Көнүктүрүүдө, демдентүү-өздүк чөйрөсүндө көйгөй- лөрдү баштан кечирген окуучуларды табуу 1 1 | |
2. Окутуунун демден- түүсүи аныктоо | октябрь | ||||
3. Кабатырлыкты аныктоо | ноябрь | ||||
4. Өздүк баалоону аныктоо | ноябрь | ||||
5. Тереңдетилген ис.ихологиялык изилдөө (жекече) | жыл ичинде | ||||
Коррекциялык- өнүктүрүү иши | 1. Класстык сааттарды өткөрүү | жыл ичинде | Окууга мамилени оңдоону, окуу | ||
2. “Психология деген эм не?” сабагын өткөрүү | жыл ичинде | активдүүлүгүн жогорулатуу, өзүн өзү кармоонун, өзүн өзү көзөмөлдөөнүн жөндөмдөрүнө окутуу, өзүиө, өзүнүн күчүнө ишенимди калыптан- ДЫРУУ- Психология жөнүндө баштапкы, түптүү билимдерди алуу | ||
4. | 9-11 -класстардын окуучулары менен кеп-кеңештик иш | Демдентүү-өздүк чөйрөдөгү көйгөйлөр боюнча жекелик жана топтук кеп-кеңештер- ди берүү | жыл ичинде | Өздүк жана демден- түү чөйрөсүндөгү өнуг^дө келип чыккан көйгөйлөр- дүн себептерин табуу, көйгөйлөрдүн чечилишин биргелешип чечүү’ жолдорун издөө. Психологиялык колдоо |
5. | 9-11-класстын окуучуларынын ата- энелери менен кеи- кеңештик жана агартуучулук иши | 1. Ата-энелердин чогулушу: “Жогорку өсиүрүм жаштагы көйгөйлөр” (9-кл.) | декабрь | Окуучулардын ата- энелеринин өснүрүм кездеги жаш өзгөчө- лүгүндөгү сууроо- лордо психологиялык жендөмдү көтөрүү, демдентүү- өздүк өнүгүүдө бала менен жакшы мами- ле түзүүнүн жооп- керчилигин өзүнө алуу |
6. | 9-11 -класстардын педагогдору, иштешкендери менен кеп-кецсш жана агартуучулук | 1. Үйрөнүм: “Мектеп- теги каршылыктар. Аларды чечуү жолдору” | март | Окуучулардын иедагогдорунун психологиялык жөндөмдөрүн кеторүү, |
иши . * , * | 2. Жалпы класстын же айкын балдардын окуусундагы, жүрүм- турумундагы көйгөй- лөргө таандык маанилүү өтүнүчтөр- гө кеп-кеңеш берүү | жыл ичинде | 9-11-класстар менен иштешип жаткан мугалимдердин педагогикалык жана психологиялык жактан ишмердүү- лүгүндөгү птайкеш- тикти алып келүү |
7. | Усулдук жана талдоо иши | 1. Сурамаларды, тестерди даярдоо | сентябрь | Белгиленген иш чараларды аткарууга болгон даярдыкты |
2. Чогулуштарга, үйрөнүмдөргө, сабактарга, класстык сааттарга даярдык | жыл ичинде | жүзөгө ашыруу. Жасалган иштердин жыйынтыктарына ой токтотуу | ||
3. Сабактар үчүн көрсөтмө куралдарды жасоо | сентябрь | |||
4. Аныктоону кайра иштөө | жыл ичинде | |||
5. Ишмердүүлүктү талдоо | январь, май |
Жабдылышы: психологиялык адабияттар, аныктоо аспаптары. сабактардын мүдөөлөрү, окуучулар үчүн көнүгүмдөрдүн мүдөөлөрү, класстык сааттардын иштпелип чыгышы, ата-энелер менен педагогдор үчүн псшологиялык-педагогикалык баяндамалар, ата-энелер үчүн психологиялык кабылдаманын мүдөөлөрү, көрсөтмө куралдар, музыкалык когатоо, психологиялык сабактар үчүн колдонмолор.
1-11 класстар учун психологиялык коррекция
2020-2021-окуу жылынын мектеп психологунун жылдык отчёту